Pressrelease januari 2015

11/01/2015

Prego – brickor i äkta, rå koppar

Prego serveringsbrickor ritade och tog jag fram redan 2010 och har funnits i svart och vitt fram tills nu då jag uppdaterat dem i koppar. Ren, rå, solid, äkta koppar. De har ingen legering, ingen ytbehandling och är inte heller blankpo- lerade. Helt och hållet äkta och på riktigt. Så som jag vill att det skall vara.

Brickorna har ett löstagbart, valfritt ilägg av kork som ger funktionell friktion så att allt står stadigt och inte rör sig. Ett läderband finns för ev upphängning. Brickorna är handgjorda i Sverige och är därför alla unika och ser lite olika ut av den mänskliga hanteringen. En kvalitet i mina ögon.

Brickorna görs i två olika storlekar och rekommenderat pris i butik är 1 625 kr för diameter 37 cm och 925 kr för diameter 25 cm.
Brickorna beräknas finnas ute i butik kring månadsskiftet februari/mars.

Café – de stapelbara kopparna finns nu även i svart glasyr

Café, den 2012 lanserade, Formidablenominerade och prisbelönta kaffe- och teserien i stengods har nu utökats med koppar även i svart glasyr, förutom i vitt som tidigare. Kopparna är stapelbara som resten av serien.

Den nya glasyren medför att man kan få hela serien i helsvart utförande: kannor, koppar, fat, skålar etc. Allt i svart, svart, svart…..

Kopparna är, precis som serien i övrigt, handgjorda i Portugal. Volym 2,5 dl. Höjd 8 cm. Rekommenderat butikspris: ca 140 kr. Kopparna finns på lager för omgående leverans ut till butiker.

Har du som press frågor eller om du önskar låna produkter är du alltid varmt välkommen att kontakta mig direkt på kristina@designkristinastark.se eller på tel +46 (0)70-697 06 97.

Ladda ned Pressrelease som pdf >>>